We'll live and die in these towns

Om man tittar lite snabbt i min mailkorg kommer man snart att upptäcka att den till större delen är fylld med reseerbjudanden. Visst finns det annat men. Ja. Mest Reseerbjudanden. Norwegian.Veolia. Sj. Sas. Mycket SJ. Mycket Norwegian. På gränsen till vansinnighet öppnar jag mailen varje gång. Biter mig i läppen. Kanske är det fina erbjudanden. Jag vet inte. Kanske är jag inte personen att bestämma det. 

För vet ni vad, SJ SAS VEOLIA och NORWEGIAN,  

Jag vill inte åka tokbilligt till Åre! Hur skulle det vara om ni körde tågen med samma frenesi som ni mailar? Jag vet ju att jag inte kommer ta mig till Åre hur mycket ni än lovar. Inte heller vill jag flyga mellan Stockholm och Göteborg. Jo, det ÄR jättebilligt, jag har förstått det men jag känner ingen i Göteborg och sen blir det en jättekonstig resa för mig att göra. Och nej nej nej jag vill inte bo på billiga hotell i Tallin eller Helsingfors. Jag vill inte ha rabatter i Prag och jag vill inte boka min skidresa! Och nej Norwegian, jag vill inte köpa er jävla resväska heller.  

Varför jag inte vill bo billigt i Helsingfors? Därför att jag mest av allt fan bara vill hitta hem.
Varför jag inte avslutar nyhetsbreven? Jag vet inte hur man gör...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0