Always where I need to be.

Heeey could anybody take me home I feel leftover and alone Could anybody please take me out just for once just for tonight I'll be him for you if you're her for me Close your eyes pretend and dream


Jag är orolig. Jag är tidigt ute. Jag borde kanske vänta lite med den här oroligheten men jag kan inte. Jag kan inte, jag vill liksom vara beredd så blir saker och ting lättare.  

Min syster har ingen facebook (nähe tänker ni, careface på det), men faktum är att hon använder sin pojkväns facebook ibland, av en enda anledning: hon snokar. Hon tittar runt, läser, bläddrar mellan foton och statusuppdateringar (när min syster läser detta kommer hon förbanna mig och tänka "detta är inte public material lillasyster"). Jag vet inte hur gärna hon vill kunna säga "jag såg det på facebook", men hon vill i alla fall vara en del av det. En liten del av jag-såg-det-på-fb-hypen. Det är trevligt. Man får reda på saker som man inte fått veta annars. Det är som en jättestor sanningsenlig internet-version av Se & Hör. Det är hisnande. Men ibland vill man inte använda den där frasen. Ibland vill man inte säga jag såg det på facebook. Ibland så vill man höra det innan man sett det på facebook. Eller så vill man inte ens se det på facebook.     


Kommentarer
Postat av: amanda

sv; hade int min moster fyllt år så hade jag hållit dig sällskap och pluggat lika galet mkt som du. jag känner att det är ngt jag verkligen int gjort i helgen, men som jag borde.



vissa saker borde inte stå på facebook, tyvärr används det ofta som ett "istället för att säga det face to face"-verktyg.

det som du sa i fredags, vid frukosten. jag har en förståelse för oron. det är int alls kul att känna så.



ikväll kommer jag och då kan vi prata. :)

2010-04-25 @ 11:29:19
URL: http://amandakatariina.blogg.se/
Postat av: Emma

Ja, och ibland, som idag, och som allt som oftast brukar jag se efter vad mina närmaste vänner har för sig. Idag har jag tittat på Inas nya fina blonda frisyr och skrivit en kärleksmail till Kristin. Ibland måste man ge vika för moderniteten Facebook. Men jag är fortfarande en sådan där som måste tänka till när någon skriver fb i en mening, och fundera över vad de små bokstäverna kan tänkas stå för.

2010-05-13 @ 00:19:58
Postat av: Emma

Jag kan ju trots allt fortfarande säga "jag såg det på Håkans facebook". Och det duger gott för mig.

2010-05-13 @ 00:22:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0