nej jag borde kanske inte alls men skit samma!

jag dansar dansar DANSAR runt i mitt stackars lilla plastmatta rum. jag dansar som om ingen ser mig, och det

 är ingen som ser mig. Jag skuttar runt över golvet i mina vita trosor och vita linne like there's no tomorrow.

 Jag är varm. Jag är glad. Illamående och trött som fan. jag borde inte dansa, jag kanske kräks. jag lyssnar på

musiken och inte på mig själv och dansar vidare till bruce springsteen. jag har aldrig nånsin lyssnat på

springsteen. ikväll är han bra. inatt är han bra. jag dansar vidare, utan hejd, utan balans men med en

jävla känsla. fötterna som vägrar stå still, det lite för stora silverarmbandet som jag fått av syster
 
virvlar kring min vänstra handled. det knyter sig lite i en lårmuskel. whatever. whatever! jag dansar lite till.

jag faller ihop på sängen. tunga andetag. puls som en rädd kanin. och jag tänker inte. nej, jag tänker inte...even if we're just dancing in the dark

Jag har haft en vecka. Inte din vecka, inte min vecka heller. Utan bara en vecka. Bara. som vilken annan. Fast jo, amanda smittade, jag kräktes, cissi kräktes. Vi var lite äckliga. jag hade feber, jag som är sämst i världen på feber. Jag handlade femton piggelin. Nu mår jag bättre. Jag är helt ensam. Helt vansinnigt ensam. Jag saknar min syster, vi som är så jävla närmast i hela världen, hon som köper grejerna från önskelistan redan innan önskelistan skrivits ner. Jag saknar anna som snart är tokborta i stora stora london, men hon är inte själv, ta hand om henne you boy! och anna, dansa sådär med benet som du gör när du börjar bli lite full. Jag saknar Linda, linda som en gång försökte lära mig åka längdskidor på riktigt och linda som stannade högst upp i snöiga backen och tog fram kameran för att fotografera sin kämpande vän som försökte saxa upp backen. "det ser jättefult ut märta! förlåt, roligt menar jag! du är jätteduktig". Hon är aldrig elak, det är hon inte. Inte med mening. Jag saknar min familj, både med klor och utan klor. jag saknar min pojke, det gör jag, trots att pojken ibland knäar mig hårt i skinkan och ibland klappar på mig i sömnen som om jag vore nåt konstigt men som köper äckligt godis åt mig för att han vet att jag tycker om det äckliga godiset. 

"Message keeps getting clearer, radio's on and I'm moving round the place
I check myself out in the mirror I wanna change my clothes my hair my face
Man I ain't getting nowhere just sitting in a dump like this
There's something happening somewhere baby I just know that there is"
 

Bruce Springsteen - Dancing in the dark
Guldgossen - Ge mig rosé

"ge mig kärlek åh ååh åh ge mig någonting annat med"



    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0