Nycklar är annars till för att tappas bort

Ni vet de här vita knapparna som ser ut som lysknappar men som inte är det. Som istället för att vara helt vita har en blå nyckel över hela knappen. Som är till för att låsa upp dörrar inifrån så man slipper använda nyckel åt alla håll? och som endast finns på företag och aldrig hos privatpersoner.

Jag hade, kunnat tänka mig en sådan knapp. På utsidan av ytterdörren. Har tappat bort de hemnycklar jag fått men den här knappen hade med enkel innovation löst mina problem. Till exempel blir det möjligt låsa in sig själv och ändå slippa öppna dörren när det knackas på, påknackarna kan ju för all del ta sig in själva.
Dörren kommer alltid att gå i baklås, jag kan aldrig glömma nyckeln för den sitter bredvid dörren och alla är nöjda och glada.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0