Ljuset i tunneln - jag har aldrig bloggat om finanskrisen förrän nu

det känns som att det håller på att hända något. Nej, det här är ingen återkoppling till eu-valet eller något annat synbart viktigt "gör-din-röst-hörd-event" (inte för att jag nu klassar eu-valet som event men still!).

Jag tänker på finanskrisen. det känns som att det håller på att hända något där. Kanske lättar den lite nu. Jag har under ett helt år i Älvsbyn nämligen snott mitt toapapper för att jag varit alltför snål för att köpa. Toapapper är rätt trivialt, men nödvändigt, och första året betalade jag det inte själv. Det var gratis. jag ville ha det gratis i år med men det hade ändrats. Vi fick inte längre gratis toapapper så därför fixade jag det på egen hand.  och nu, när mamma och pappa hämtade mig i älvsbyn så ville de inte ta med min stora toarulle hem. Vad hände där?! Det var gratis torkpapper för månader framöver! och ändå. mamma bad mig lägga tillbaka det i städskrubben så ingen kom på att det var jag som var tjuven. Jag var förbluffad.

Tidigare i vinter när jag kom hem, kom jag hem bara för att upptäcka följderna av sämre ekonomiska tider. 

Att vår vanliga tandkräm var utbytt mot Icas egen tandkräm. Ica! och tandkräm, det känns inte hygieniskt. Inte dentalt alls. deras pasta går väl bra, men nu då. tandkräm...
Toapappret var inte heller vad det brukade vara. Vi hade inte längre Edet utan nåt annat, lite billigare men mycket strävare märke.
Topsen var slut och ingen köpte nya. Sen så hände det egentligen inte så mycket mer, skillnaderna stannade vid tandkräm, tops och tolettpapper. Som tur var. 
men
Jag tror det har vänt nu. Colgate-tandkrämen lyser upp badrumsskåpet igen, toapappret skaver inte längre och vi är dessutom ägare till en hel burk med nya tops. Det är som det brukar vara, frågan är bara om resten av världen också känner av effekterna av colgate istället för ica.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0