I feel like going home but at the same time I don't

I början av veckan så var jag hoppfull. Ja, jag var nästan glad & förväntansfull. Vi hade ledigt måndagen, jag tillbringade min lediga måndag i kiruna och när niklas natten till måndagen skrev & frågade vad fan jag gjorde uppe vid fyra svarade jag bara att jag försökte utnyttja den lediga dagen. Som faktiskt hade påbörjats. jag tänkte sen till min egen lättsamma glädje att Nu är det bara fyra dagar kvar, vad fort helgen är här, vad trött jag inte kommer hinna bli. det var rätt missvisande inser jag såhär i efterhand.
Men i tisdags trodde jag iallafall det var tisdag.  och CC var den som fick fundera en extra gång när frasen det känns fan som tisdag idag användes av mig. Inget fel så kanske, men CC blev lite förrvirrad och svarade "ja, men märta, det ÄR tisdag idag."
En ledig måndag förstör så mycket. och jag är visst trött, jag är himla trött till och med. redan trött. jag var trött igår.
jag är trött
kort sagt
Sen tycker jag hela biblioteks grejen är så pinsam. Jag tycker om att läsa, jag gör verkligen det och skäms inte för att säga att jag gör det heller. Men så fort jag ska låna böcker, på ett bibliotek blir det pinsamt. Jag har helt plötsligt börjat skämmas. För det känns så nördigt att låna böcker på biblan. Inte så hippt riktigt och med en känsla av att "jag lånar böcker för att jag inte är så intresserad att jag orkar lägga ut pengar och faktiskt köpa boken". Jag har iallafall tagit min nördrädsla till fånga och lånat två stackars böcker, från biblioteket. Av den billiga sorten. Av kriminalroman-sorten. Agatha Christie (mycket! svårstavat med migrän) & Michael Connelly hade blivit det ultimata författarparet. Nu råkar den ena vara rätt död men Michael kanske inte är så kräsen?

Och jag tror Jens vet hur jag har det.
I wanna sleep in my bed
I wanna clean up my head
don't wanna look this dead
don't wanna feel this dread

Black Cab - Jens Lekman

Kommentarer
Postat av: anna

jag har faktiskt också lånat två böcker på biblioteket. en tvångslånades på skolan. men för mig känns det mer som "hej jag läser så in i helvetes mycket att jag aldrig skulle ha råd att köpa böcker och det är förresten det enda jag sysslar med på dagarna".

2008-11-22 @ 16:17:39
URL: http://dukankallamiganna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0