Tretton

Jag insåg att jag inte sett filmen tretton, så vi åkte och hyrde den på KV. Ett måste. Alla borde se den.
Men inte bara det, vi fick också möjligheten att studera kirunas fjortis skabb hängandes utanför det mycket missbedömda ungdomshaket (?) UH.
Hon hade en cigg i käften. Jag menar, herregud. vad är hon, tolv eller? Emma blev sur och sa; ska jag gå & dra ut den. Jag gör fan det. Jag tar fan ut den.
Hon gjorde aldrig det, tyvärr. men vi hade haft miljoner stickrepliker. och nu kan jag inte komma på en enda...
Tretton var helt okej. Det som var mindre okej var filmens catchfrase på framsidan. Under själva filmtiteln. det stod; Det går så fort. Så nej, jag har inte tittat på Tretton. Jag har tittat på Tretton - det går så fort.
Jag menar, vem var det som tyckte att det lät som en bra idé? det går så fort...
och nu sitter jag här. Jag har firat min födelsedag sen i fredags, trots att jag fyller år på måndag. Men man blir trots allt bara sjutton en gång.
anna hjälpte mig med vår cheesecake och vi kryddade med philadelphiaost. Vi kan ju inte gör ostkaka med bara 100 gram ost. Nä, vi tog 200 gram philiadelphia. mycket gott. en riktig hit.
Mamma tyckte jag hade gult/mörkt hår & jag borde använda jag citerar; sånt där lila schampo.
tack, jag känner mig just nu som det där mumintrollet, ni vet, hon med gult jävla hår. Undrar om jag har stor vit mage också? måste kolla efter...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0