Messi messuppers fanclub purple/red army FC Barcelona football administration (not black army)

Det här kommer bli en sån där avgrundsblogg. En avgrundsblogg från barcelona. Nån gång måste jag skriva vad som hänt, och jag kan inte skjuta upp det längre.
Men det var helt underbart. Jag har smörjt in mig minst 4 gånger per dag och nu rör jag fan inte ens en krämflaska frivilligt.
Vi gick 5 kilometer till sagrada familia. Och det var värt varenda jävla meter, varenda liten blåsa som bildats mellan tårna.
Den är stor, och ja, mycket mäktig. Breathtaking helt enkelt.

Annars har vi mest simmat. långbana är tungt, men vi vann iallafall våra avslutande stafetter. Lag 0 was bringing it.
Och Aldrig har jag känt mig så populär som under veckan i Spanien.
Sightseeing bussar fulla med människor har tutat, vinkat & vrålat. calella har helt enkelt varit en självförtroende-boost.

Fotboll på söndagen. Barcelona - valencia på camp nou. Kanske 80 000 människor, också jag då. Icke fotbolls intresserad. Det är nog fan det coolaste jag vart på i hela mitt liv.
När jag sitter där högt upp på läktaren med svindel värdig en skandiachef inser man det absurda med situationen. Jag tittar förfan på fotboll. och folk är engagerade som om det vore presidentval. Det är en lek. 22 grabbar som tampas om en boll. och ALLA bryr sig. Det var som på tv, fast med känsla. fast med ångest. fast med buarop & svindel. äkta med andra ord. På tv känns det ändå som att det är seriösare business än just fotboll dom håller på med. Men det är ju bara fotboll det är. Dom spelar samma sport som i gjorde på idrotten i nian med den skillnaden att dom råkar vara bra och nu också rika. Det är nästan det som är mest konstigt. Att dom får betalt. betalt för att nöjesspela. och jag betalar gladeligen 600 spänn & skriker som att det inte finns nån morgondag. 
men iallafall. Fotboll - check. (!)
och hade jag & cc haft en supporterklubb hade den fått det oerhört genomtäkta namnet Messi messuppers fanclub purple/red army FC Barcelona football administration inom parentes not black army.
detta efter en något genomtänkt diskussion. anledning till namnet går jag inte in på. Too complicated, men en liten flört med Messi & AIKs supporterklubb. det får räcka så.

och jo, bagaget blev borttappat. Kvar i lissabon. det resulterade i en hel hög med gratisgrejjor. Linsvätska, träningsbikini, märkes deo kan nämnas. Helt okej!
men vi fick bagaget, ett dygn senare... inte fullt så okej. 

Kommentarer
Postat av: anonym!

"Sightseeing bussar fulla med människor har tutat, vinkat & vrålat. calella har helt enkelt varit en självförtroende-boost."

Men det beror väl på att det inte är något folk i norrland.

"och folk är engagerade som om det vore presidentval. Det är en lek. 22 grabbar som tampas om en boll. och ALLA bryr sig."

Inte konstigt ALLA bryr sig det är det viktigaste som finns denna fotboll, och presidentval är nog inte ens i närheten lika viktigt å ger lika bra respons som fotboll...

Du kan ju klura på vem jag är.

2008-05-09 @ 00:24:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0