Vad Gwyneth viskade i systers öra

inatt sov jag i en fällutsäng. som om man ligger i den på rätt sätt är väldigt skön. (nånstans i mitten av sängen 2 decimeter från kanten finns ett hål värt att passa sig för)
och jag drömde. jag var tillbaka i kiruna. Pysselpigan låg där kupolgrillen ligger och det var ihopslaget med Mera Mode (?). Jag hittade en vacker sak, jag minns inte var det var men Emma och mamma hade så bråttom att komma därifrån. och jag blev så arg. jag var otrevligast. och käftade med min sys som jag egentligen tycker om. Vi fastnade på vägen ut. Ni vet, där i mitten av två dörrar, som finns där för att inte ska bli kallt inne i butiken.
Mamma försvann nånstans, som alla såsmåningom gör i drömmar. Och jag och Emma satt där, inte inne i butiken och inte ute på gatan. Vi minglade.
Runt halsen hade jag en stooor systemkamera. Och ingen hanterade den bättre än jag. (ego...) 
then hollywood skådisar came á la oscarsgalan och alla skulle in på pysselpigan/mera mode & mingla.
Och jag skulle plåta allihop. Jag var den enda fotografen där och jag tänkte. Dom här bilderna ska jag blogga sen. Jag var glad och skulle fota bäst. Emma ville också fota, men hon var för dålig och jag för kaxig. Så hon satte sig där. i ett hörn och såg mig misslyckas med det som kunde vart världens bild.
Sen kom Gwyneth Paltrow in. Hon stannade lite och posade. jättekonstigt posade hon. sen gick gwyneth fram till emma, böjde sig ner mot henne och viskade något i hennes öra. Jag vet inte vad hon viskade.
Syster, känner du gwynteh paltrow? tänkte jag.
då gick heath ledger in genom dörren. den döda heath ledger. fast här levde han naturligtvis. han hade rakad skalle som Britney Spears. Och jag bad honom se svår ut. Och herregud vad han såg svår ut. Svår! jättesvår och jättedeprimerad. Sen jämförde jag honom med Kurt Corbain. Jag sa:
Du är som Kurt Corbain.

och där vaknade jag. men någonstans där önskade jag att jag hade fått säga det till Heath.
Heath, du är som Kurt Corbain.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0