Gratis är gratis

Första gången i vattnet på fem dagar.
120 timmar.
över 120 timmar utan klorlukt på  underarmarna, (sådär att man känner den när man har gått & lagt sig)
över 120 timmar utan andnöd, panik och slutligen luft.
men det var skönt. en bra känsla. det är sådana här gånger jag kommer ihåg varför jag simmar.
det är inte alltid man gör det. det är så  lätt att bara sugas in i diverse syrapass och trampa skit och undra varför jag simmar överhuvudtaget.
som sofie, som sa nåt på väg till en morgonträning. och just då speglade det vad vi kände,
Det är nu man undrar varför man valde det här...
och ofta är det så det känns. varför simmar jag?
så roligt är det faktiskt inte. den som säger att det alltid är lika roligt att hoppa i bassängen & köra ett pass ljuger. LJUGER! så, alshammar ljuger. simon är ärlig. det är bra. bröstsimsryggsimssimon. simon & pumba.
men idag kom jag på det. just då när jag hoppade ner i vattnet, som naturligtvis var skitkallt. så kom jag på det.
jag älskar ju simning. att känna att jag lever. känna vattnet passera genom mina fingrar. se vad jag kan göra. se hur långt jag kommer.
därför. jag har många därför och oftast ännu fler varför. men ändå. därför är roligare. mer spännande,

men idag, INNAN träningen. strax innan vi hoppar i inser cissi & jag att hey, vi har inte scahmpo med oss. inte balsam. inte tvål. inget problem kanske men grymt irriterande då jag inte tvättat håret sen i söndags.
efter träningen. jag & cissi hopplar upp. jag tittar på henne & säger; jaha, då ska vi upp & skölja av oss och hem och duscha. men. vi hade tur.
nån stackare hade lämnat kvar schampo till oss. omedvetet. kanske gömde dom sig i bastun.
tittat in i den första. ingenting här. tittar in i den andra. och ingenting här heller.
jag springer tillbaka till duschen. cissi ser lite förvirrad  ut. inser sekunder senare att nu ska vi sno schampi!
tyvärr. inser vi senare. snodde vi coop schampi. Jävligt budget. dåligt var det också.
gratis är inte alltid gott.
men gratis är ALLTID gratis.

Kommentarer
Postat av: rebecca

hoff, du är så grym ! :D hahaha.

2008-04-17 @ 22:51:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0