tillbaka till tokregn

Här kommer man äntligen tillbaka från slavery i Norge och vad händer? jo det regnar. det tokregnar ute. som att det är fint när det regnar, fast det är det. Fint när det regnar alltså. så länge man är inne och kan se ut på världen genom fönstret. Då är det mysigt. Fast regn innefattar aldrig snygga kläder. too bad. jag har inga snygga kläder där regn accepteras. Inga rutiga gummistövlar eller någon gul sydväst som är så retro att den är modern igen. finns inte.

och jag måste packa. Packa upp först & främst. Bort med underställ och mjukisar fulla av blomjord & ner med blåa shorts med uppvikbar kant & blommiga tunikor. Vvik imorgon. Till stugan. Vår underbara lilla vita tegelhistoria som jag tillbringat fler somrar i än jag kan minnas. Jag trivs där nere. Ingen som frågar vart jag kommer ifrån eller småpojkar som vrålar GÖÖRU på fulaste kirunadialekt. Nä, jag gillar Äskestock. feels like home. Det är ju också ett problem, jag har aldrig vart riktigt hemma nånstans. Aldrig tillhört eller varit en del av någoting. Men både Äskestock & Älvsbyn ligger bra till. Kanske är det där det är meningen att jag ska vara. men vi får se.

måste verkligen verkligen packa. Hoppas bara att jag inte har så mycket sommarkläder, midre att packa. & mer att handla nytt. Roligt åt två håll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0