Ja, hej

nu sitter jag då här. mitt ute i ingenting (fast det är inte riktigt sant). Knappt täckning med mobilen. Knappt internet, vi kör modem & det går förjävla sakta. möjligtvis kommer det här inlägget först publiceras när mitt hår bytt färg till grått & min rumpa nått golvet... men sånt får man se. Vi har, ibland fint väder, ibland regn, ibland åska & ibland helt okej blandat. Åska imorse, och nu Hej sol! pappa informerade just om att vi ska få 30 grader senare i veckan. DET är att längta efter. Min barcelona-bränna har lagt sig & jag längtar efter att få steka på lite ny färg. Det behövs.  och förhoppningsvis blir håret lite mindre grått & lite mera blont.

Jag gör absolut ingenting som mest. Och det är fine med mig. Fast det förstår inte min migrän/spänningshuvudvärk. Den fattar inte det här med semester. Idag är nog första dan sen vi kom hit som huvudet inte har bankat sönder sig själv. Det är tungt, oh yes. Men det är nog värre för mamma & pappa som får dras med en högst irriterad/fullkomligt förbannad Märta. det ordnar sig, det gör det oftast.
Nå, fotbollsem igår (inte VM som Petter skulle ha sagt). Jag hejade på spanien förstås. Pappa med, men av lite olika anledningar. Jag; spanska spelarna är snyggare än dom tyska, dock lite gamla. Pappa; för att jag hejade på spanien & för att vi har tyska grannar som pappa kanske ville håna lite. möjligtvis. (efter matchen övervägde pappa att gå över och säga Grattis till silvret!)
Pappas standard kommentar under alla em-matcher har varit; titta, han är döende. ja, han ÄR döende. och matchen igår var inget undantag. Varje gång en stackars spelare la sig på den gröna gräsmattan hörde jag bakom mig i gungstolen en röst som sa absolut, han är döende!
mamma somnade & pappa tyckte vi skulle lura i henne att spanien förlorade men vi slopade den idén. (hon vaknade, tyvärr).

Lördags, sommar i p1, med Lars Winnerbäck. Han var bra, han var rolig. Och lite ängslig. gud så förbannat bra på att prata. Det får inte bli för roligt. Jag och en kompis tog t.ex. en weekend i Västerås.
klart underhållande.
har beställt linser från lensway. hoppas att dom blir bra... mina gamla är, hm, gamla. Inte så jävla smidigt. Men är man pank så är man.

Amy McDonald - This is the life
Espen Lind - Scared of heights
(musik efter konstens alla regler, irriterande perfekt producerat, flawless, lite tråkigt)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0