Hon som var glad. De som var lyckliga.

Emma, du tog studenten i fredags. Kristin, du med. Och ni var så jävla fina, ni var så jävla lyckliga. Och det var svårt att inte ryckas med. Ni är klara nu. Ni gjorde det. och syster, jag lär kanske aldrig komma hem med dom betygen du gjorde, men det gör inget, jag kan vara näst bäst. Precis som jag kom näst först, eller sist om man så vill... 
Det är svårt att vara bekymrad när flickor & pojkar i vita mössor lyser upp ett förjävla trist Kiruna från sin sämsta sida. Det var kanske inte helt läge för vattenballonger, men heey, vem bryr sig. Ni var så glada att inget egentligen var för kallt. 
och det snöade inte (kors i taket) vilket också kunde ha varit underbart, Eller bara kallt.
Men jag var stolt. Väldigt stolt. och glad. Väldigt glad. för din skull, och jag brukar inte bli glad för nån annans skull.
men bli inte veterinär snälla, bli nåt JAG har användning för. kanske möbelrenoverare?


  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0