Every fifteen minutes someone asks a question

Idag. Lugn morgon slash lunch. (mest lunch). Mulet. Det började vid sju, allt enligt mamma...säker källa! sen, mycket kaffe, diska grytor & så småningom sol. Jag - på med el bikino & ut & lägga sig i pappas hästens fåtölj. det är ingen hästens fåtölj, Jag tror inte ens Hästens gör fåtöljer. Men om dom gjorde det skulle dom förmodligen se ut som den jag har legat i hela dagen. Kanske med en liten uppfräschning. Det blev helvetes jävla kokhett. Jag = svettas. Och efteråt Jag = bada. Väldigt härligt. Nakenbad á la svensk midsommar. 
Jag hittade kritor idag i en sån där fraktlåda som man fick köpa på flyget för hundra år sedan när man var så där passande liten. Jag har att rita över allt annat, men gud vad jag älskar kritorcrayons. Det är oh so pretty for sure. Så jag skrev lite med dom på insidan av lådan, sådär lagom barnsligt. 
Vi åt färsk sik till middag. utomhus. Pappa betraktade roat mitt envetna rensande av fisken. Det tar alltid dubbelt så lång tid att rensa som att äta upp. När jag rensat klart har dom andra ätit klart. Men det är så det är. Fisk är inget man äter när man är vrålhungrig. Det är inte som att slafsa i sig en hamburgare som min pappa så fint uttryckte det. 
Vidare kom jag igår fram till hur mycket pappa gillar sina döttrar. Läser "Iskallt & stenhårt" av Rickard Flinga nu och ja, det var han som sköt ihjäl sin arbetspartner med 11 skott när han hade förgripit sig på Flingas dotter. Angående det så sa pappa "Det hade jag också gjort. Jag hade också laddat om."
Det känns bra att veta. Eller nä, det kanske det inte gör. Men ni där ute som tänkt tanken (?!). Watch out! pappa har ju trots allt gjort lumpen.
Mina linser har fortfarande inte kommit... så jag får väl springa runt & vara halvblind tills dom kommer. Eller solglasögon, så ingen ser hur vindögd jag kan vara!
Linda ska vattna blommor, innerst inne undrar jag hur det kommer gå. Hon hade en period där inte ens hennes kaktusar överlevde. Så man undrar ju. Fast jag har för mig att det mesta var grönt i hennes lägenhet i gve. fast sånt ändras ju såklart.
Igår så testsimmade jag min våtdräkt som inte är min nere i sjön. Jag flöt, herregud vad jag flöt. Men man blir ju lite stel, sådär 60åringmedreumatism-stel. (förlåt för dragningen, mia, men du är inte 60 än. Eller?) så jag såg potentiellt hejig ut.
Mamma var fast vid Sommar idag. Fredrik Skavland pratade ju, eller vad han nu heter. Hennes norska favorit programledare. Så mamma har snackat norska halva eftermiddagen. Han var hyfsat okej. Ingen hit men sånt man överlever. Det blev iallafall inte nånting av "när jag kom till sverige första gången på 1800-talet".

jag tror jag ska hämta linserna själv på posten. och cykla hit med dom själv

Min navel min navel min navel den mår bra. Ingen infektion eller något annat obehagligt. Jag är bra på det här med hål. Mamma är mindre förtjust och pappa kallar den för den där muttern du har där. Men han undrade iallafall om det gjorde ont. Så lite fascinerad var han nog.

Nu, ut & springa. Och köra stabilitet på fotbollsplan. Hoppas alla illvilliga ungar håller sig på avstånd. Dom kan ju iallafall inte kasta några snöbollar.... Fast man vet aldrig här nere. Kanske finns det en gömd arsenal nånstans. Och hoppas det inte går förbi någon, som troligtvis kommer undra vad i helvete flickan i gräset håller på med.

you go. you stay.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0