En del pojkar ska sitta i mitt kök

Utanför en liten liten kiosk mitt i en liten stad satt en ännu mindre pojke på en bänk. Han spelade gitarr, och gitarren kunde varit större än honom själv.
Jag ville ta med honom hem. Han var bland det sötaste jag nånsin sett.
Han sjöng också, med sådär ljus, lite gnällig, västerviks röst som bara pojkar har innan målbrottet förstört allt.
Den lilla pojkens dröm var att få spela på visfestivalen.
Han ville inte bli stor nu, full på trefemmor och han hade ingen dröm om en fuskblond tjej i klassen bredvid.
Eller, kanske så hade han det. Men jag ville inte att han skulle vara en sån. En sådan pojke är alldeles för bra för dom drömmarna. Alldeles för bra. Varför tog jag inte med honom hem? jag hade kunnat låta honom växa till sig lite. ge honom vatten & bröd, en kram då & då och låta honom bli stor på ett fint sätt.

Regina Spektor - On the radio

Kommentarer
Postat av: H

Det är lite pedofil varning på dig märta.

Det stod en jätteliten kille som var 10 år igår vid staket (andra staket) han såg knappt över staket, så efter halva bytte han plats med en tjej så han fick stå där de har en liten platå. Jag tänkte på dig när han stod där å klappade takten och sjöng med, för det var en märta pojke som Märta vill odla fram.

2008-07-17 @ 15:18:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0