som bara systrar är

jag har en vacker syster  som är lite into wine och ibland lite skogstokig.
som älskar snö och låtsas att det är det bästa som hänt henne
som får 42.5 på vuxenpoängstest & som  vill måla mitt rum randigt
som ibland kommer på hur mycket hon tycker om mig och då lite försiktigt lutar mot min axel
som torkar papper till oigenkännlighet som ingen annan och äter vita bönor i tomatsås när som helst
som tar hand om alla och lite till, köper körsbärstomater på ica & äter upp dom på vägen hem
som äter morötter varje gång hon inte vet vad hon egentligen vill ha
och som citerar south park nån gång nä'r hon blir tyst. "det har gått en humorpropp".
som envisas med att spola tillbaka filmer och pausa för att sen vråla, SÅG DU DET MÄRTA!?
jag ser det emma.  och jag ser dig. hela tiden. alltid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0