Om jag skulle kisa lite...så kanske det iallafall ser bra ut.

Jag har nu vad som mest kan ses som en blogg-reunion med mig själv. En orgie i gamla fölegade och smått förlagda inlägg. Men det här, ja, vad ska jag säga. Jag håller fortfarande på såhär. jag lär mig aldrig. Det är mer än två år sedan jag skrev det, men herregud vad jag inte har förändrats alls sen dess. Inte på just den här punkten. För jag gör fortfarande såhär. precis såhär.

Tis 26 sep 2006 23:29
"Jag får sån otrolig panik varje gång mobilen är borta, & det är den ofta. Men sen blir jag lugn, för jag kan ju alltid ringa efter den. Svarar någon i andra änden så blir jag naturligtvis rädd, men jag vet iallafall var den är.

På samma sätt reagerar jag när jag tappar bort mp3´n. Tills jag inser att jag inte har något telefon nummer till den. Det är då den riktiga paniken kommer. Vilket telefonnummer är det till min mp3? Har jag lagt in det på mobilen kanske? Och sen. Ännu mera panik. Jag kan inte ringa till min mp3! Det är omöjligt. Där har vi paniken. (jag letar febrilt efter andra synonymer till panik men jag kommer inte på några) jag kan inte ringa mp3´n. Det kommer inte att svara någon i andra änden eftersom den aldrig någonsin kommer att kunna ringa.

Jaha. Vad gör jag nu. Den är borta. Utan telefon nummer... Jag letar. & självklart hittar jag den. Jag hittar den alltid till slut. Den här gången låg den i fruktskålen. Jag undrar varför jag la den där. Och jag kan inte komma på en enda anledning förutom möjligen att fruktskålen står otroligt centralt placerad i huset. Konstigt.

Okej, mobilen har jag tappat bort. likaså mp3´n. & mina jeans. Fjärrkontrollen till tv´n. Mina inspelade videoband. Men aldrig någonsin min laptop. Jag har aldrig tappat bort min laptop...Tills för fyra dagar sen. Då tappade jag bort den. Jag visste inte var jag hade lagt den. I fruktskålen hade jag ju definitivt inte lagt den. Men jag kollade iallafall.
Ja, jag kunde ju inte ringa till den heller. & den vanliga paniken kom över mig. Men nu värre än någonsin.
jag har tappat bort min laptop. Hur i helvete kan man tappa bort en laptop?! Du gör det bara inte. 30 minuter senare hittade jag den under strykbordet i vardagsrummet... & jag har ingen aning om varför jag lagt den där. men den rymdes antagligen. Och strykbordet står också väldigt centralt... Precis som fruktskålen. Så tappar ni bort nåt. leta där... eller ja, vad fan. leta centralt!"

Och i Maj samma år så återanvände Anna tändstickor efter devisen
"först blir tändstickan svart, sen blir den ännumera svart. & sen börjar den brinna igen!"

Det värsta är att det stämde. den började brinna. Du var NV-nörd redan då.

Kommentarer
Postat av: NV-nörden

det är imponerande om du har lyckats tappa bort din laptop i älvsbyn, det är ju bara ett rum och laptopen tar upp ungefär halva.

och tändstickor är rätt fashinerande.

2008-12-04 @ 18:13:38
URL: http://dukankallamiganna.blogg.se/
Postat av: Agnes

Jag är ganska säker på att vissa föda till NV-nördar. ;)

2008-12-05 @ 12:22:33
URL: http://agneserika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0