ja, inte fan är det grekland iallafall

Jag har nu blivit nästintill övertygad om att Älvsbyn hatar mig. Hatar oss. Att norrland eller åtminstone norrbotten hatar oss. Idag var det nämligen helt otroligt jävla skitkallt. Pannloben frös bort på väg till frukosten. Är det -26 så får man fanimej gå fort för att överleva.
- 26 är egentligen helt okej. Du huttrar inte (á la småland). Utan här är det mer rakt på. Fryser handen bort så fryser handen bort. Du skakar inte, du känner helt enkelt bara inte att det finns en hand där du ser den. Däremot är det smått svårt att klä sig för den temperaturen. Fodrade kappor, galet tjocka halsdukar och dubbla mössor & vantar i all ära men, det räcker ju inte! Det blir fasen kallt iallafall. Jag hade i och för sig kunnat kompletera med mina täckbyxor, men jag hade inte riktigt tid. För det tar tid. Förbaskat lång tid tar det, att klä på sig. Går man fort tar det ibland längre tid än promenaden....
Men alltså, helt okej. Klart väder och så, det brukar vara det när graderna kryper neråt. Kall men inte blöt än så länge. Men under tiden jag befunnit mig inne i värmen på skolan så har vädret helt plötsligt slagit om.
Det är inte vidare klart längre, utan snarare väldigt övermulet och det har tillochmed börjat snöa. mycket! Förjävligt. Det är inte ens speciellt mycket varmare, fem grader skillnad eller så. 
Jag svär
Det snöar (himla mycket), stora flingor dessutom. Tätt. Fastnar i både ögon och ögonfransar, det är helvetes kallt, jag börjar bli blöt av snön och dessutom är det mörkt och fruktansvärt grått. Övermulet.  
Jag orkar inte ens bli deprimerad. Jag blir arg. Det finns faktiskt måtta på hur eländigt decemberväder får vara!  
men herregud, det blåste iallafall inte! vilken glädje...
dessutom har det hänt något nu. Graderna är nu nere kring noll.
Så, temperatur skillnad på ungefär 27 grader idag, VAD FAN ?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0