TVÅL

jag har alltid velat döpa ett inlägg till det. alltid velat att det ska få en viss betydelse för att ordet ädå är ganska fint. ändå sen emma såg den där badrumsmattan i elloskatalogen som det stod TVÅL på. Jag sa; vem fan vill ha en matta som det står tvål på.
emma ville ha en sån, hon tyckte den var fin.
TVÅL.

Jag kunde ha haft den där mattan nu. Här, på mitt eget badrumsgolv. Då hade jag, varje gång jag ska pissa sett mattan & tänkt på henne. Som en fin gest liksom.
Men jag har ingen badrumsmatta, utan bara en skrynklig blå hopvikt handduk som jag kan vispa runt på golvet när jag skvätt runt för mycket vatten. praktiskt, men långt ifrån vackert.
För att trösta mig lite utvecklade jag nån sorts besatthet av BLIW tvålar. Ni vet, dom här bubblorna. design bubblorna. Jag ville inte ha en bubbla. Men jag ville ha en BLIW. Jag hittade en pump BLIW på Ica. Grön, som luktade gräs & äng eller nåt åt det hållet. Den  var riktigt fin. Det var två veckor sen. Sen dess har tvålen funnits på min näthinna. Jag gillade, gud förbjude, den där tvålen. Så, i lördags investerade jag. Den var billig. Mycket snygg, och passar utmärkt på mitt handfat. Så jävla fin estetik! 
Jag ser den varje gång jag går in där, och myser när jag ser hur fin den är. 
Emma har rätt. TVÅL är vackert. och inte bara som design bubbla.
image5 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0